Para ajudá-los a achar esse caminho, deixo aqui algumas dicas:
O AUXILIAR “DO”
O auxiliar DO, não tem nada a ver com o verbo TO DO é usado para auxiliar a maioria dos verbos nas frases INTERROGATIVAS e NEGATIVAS.
Ex. Do they speak Italian ?
They do not speak Italian.
Quando INTERROGAMOS ou NEGAMOS na 3ª pessoa do singular, devemos acrescentar “es” ao auxiliar DO. Assim, “DO” é transformado em “DOES”.
Ex. Does she speak Italian ?
She does not speak Italian
She doesn’t care about anything.
He cares about her concerns (business).
He knows so much about these things.
Nas frases no tempo passado, mudamos o auxiliar DO para DID:
Did you go there?
Did she go there?
She did not go there.
Ou na forma contracta: She didn’t go there
Veja outros exemplos!
Pergunta: __ Did she write the letter?
Resposta.__ Yes, she did.
Ou __ No, she didn’t.
Pergunta: __ Did they want to go there?
Resposta.__ No, they didn’t.
Note que ao usarmos o auxiliar “DO” na forma: DID, (passado), o verbo seguinte mantém a sua forma original como se estivesse no presente.
Ex. Ela canta bem.
Aplicando a regra do “S” na 3ª pessoa teremos She sings well.
Com o auxiliar “DO” qualquer modificação volta para o auxiliar “DO”.
Veja os exemplos a seguir:
She doesn‘t sing well.
Does she sing well?
She sang well.
She did not sing well.
Did she sing well?
Você recebe cartas.
You receive letters.
You don’t receive letters.
Do you receive letters?
You received letters.
You didn’t receive letters.
Did you receive letters?
Jane anda nas ruas à noite.
Jane walks on the streets at night.
Jane doesn’t walk on the streets at night.
Does Jane walk on the streets at night?
Jane walked on the streets at night.
Jane didn’t walk on the streets at night .
Did Jane walk on the streets at night?
Eles gostam de ler.
They like to read.
They don’t like to read.
Do they like to read?
They liked to read.
They didn’t like to read
Did they like to read?
Bob leva a caneta.
Bob takes the pen
Bob doesn’t take the pen.
Does Bob take the pen?
Bob took the pen.
Bob didn’t take the pen.
Did Bob take the pen?
Agora com base no que estudamos em sala de aula e na explicação acima, leia com bastante atenção as frases abaixo e complete adequadamente cada espaço:
Sarah dança bem.
Sarah dances well.
Sarah doesn’t dance well.
Does Sarah dance well?
Sarah danced well.
Sarah didn’t __________well.
_____ Sarah dance well?
Você tem um carro.
You have a car.
You don’t have a car.
_______ have a car?
You had a car.
You _______ have a car. (neg)
Did you ________ a car?
Ele fala inglês.
____ speaks English.
He doesn’t speak English
______ he speak English?
He spoke English.
He didn’t ________ English.
____ he speak English?
Eu os conheço.
____ know them.
I don’t know them
_____ know them?
I knew them
I _______ know them.
Did I _______ them?
John acredita na Bíblia.
John __________ in the Bible.
John doesn’t believe in the Bible.
______ John believe in the Bible?
John believed in the Bible.
John _______ believe in the Bible.
_____ John believe in the Bible?
Nesta questão as palavras estão fora de ordem. Coloque-as na ordem direta da língua Inglesa.
Nós assistimos televisão.
watch We TV.
________________________
don’t We watch TV.
________________________
we Do TV watch ?
_________________________
TV We watched.
_________________________
We didn’t watch TV.
__________________________
we Did watch TV?
_________________________
Com o conhecimento adquirido, forme frases interrogativas e negativas nos tempos que se pede.
A Bíblia nos ensina.
The Bible teaches us.
___________________________ .
___________________________ ?
The Bible taught us.
____________________________ .
___________________________ ?
A guerra começa.
The war begins..
____________________________ .
___________________________ ?
The war began.
____________________________ .
___________________________ ?
O vento sopra.
The wind blows.
____________________________ .
___________________________ ?
The wind blew.
____________________________ .
___________________________ ?
Vamos falar um pouco sobre pronomes. Como a própria palavra diz é um termo que serve para o nome. E nessa função tanto pode substituir o nome, assumindo uma função substantiva, como pode acompanhá-lo, com função adjetiva.
O subject pronoun exerce a função de sujeito numa oração e em inglês, normalmente aparece antes do verbo.
Ex. I did my homework, She copied my homework
O object pronoun exerce função de objeto e aparece depois do verbo.
Ex. She told me truth
O possesseve adjective indica posse e, diferente do que ocorre na língua portuguesa, deve ser flexionado de acordo com o possuidor, se um substantivo qualquer pertence a um possuidor masculino deve se usar His sendo feminino usa-se Her e é usado antes do substantivo.
Ex. His car is red = o possuidor é masculino.
Her car is red = o possuidor é feminino
O possessive pronoun segue a mesma regra de flexão, porém deve ser usado no fim da frase.
That bike is mine
Don’t wory, the victory is ours.
E por ultimo aparecem os reflexive pronouns que conforme o nome diz são usados quando se refere ao sujeito que é ao mesmo tempo o objeto.
Ex. I hurt myself with the Knife. Traduzido ficaria assim: eu me feri com a faca.
Como exercicio ouça a música Love me tender e tente completar os espaços com as palavras que faltam.
Listen the song and complete with pronouns
Love me tender
By Elvis Presley
Love ___ tender, love ____ sweet,
never let ____ go.
_____ have made ___ life complete,
and ___ love _____ so.
Love _____ tender, love ____ true,
all _____ dreams fulfilled.
For ____ darlin' ____ love _____,
and ____ always will.
Love ____ tender, love ____ long,
take ____ to your heart.
For it's there that ____ belong,
and we'll never part.
Love ____ tender, love ____ true,
all ____ dreams fulfilled.
For ____ darlin' _____ love _____,
and ___ always will.
Love _____ tender, love ____ dear,
tell me you _____ mine. (Verb be)
I'll be yours through all the years,
till the end of time.
Love ____ tender, love _____ true,
all _____ dreams fulfilled.
For _____ darlin' I love you,
and _____ always will.
Agora que você aprendeu um pouco sobre o verbo "To Be", aprenda a cumprimentar pessas e a responder a cumprimentos!
Quando nos apresentamos a alquém pela primeira vez ou somos apresentados usamos a expressão "How do you do" e a resposta deve ser sempre outro "How do you do"!
Hi e Hello são usadas informalmente em qualquer ocasião. Good morning pela manhã, good afeternoon à tarde, good evening à noitinha, ou geralmente quando se chega e good night quando já é noite mesmo, ou quando já se está indo embora do ambiente.
Estas palavras, ao lado, você usa em momentos de despedidas lembrando-se de que "I see you" pode ser traduzido por a gente se vê! Portanto, "I see you tomorrow" segnifica te vejo amanhã, e "next week" proxima semana.
O que você vê ao lado são palavras de agradecimento: obrigado, obrigado a você, muito obrigado e podem ser usadas indiscriminadamente.
Agora temos ao lado resposta para as palavras de agradecimentos e podem também ser usadas indiscriminadamente.
Algumas dicas sobre artigos!
Verbs – Simple Present
No presente do indicativo os verbos geralmente seguem os modelos abaixo:
I love I wish I go I play I study I work
You love You wish You go You play You study You work
He loves He wishes He goes He plays He studies He works
She loves She wishes She goes She plays She studies She works
We love We wish We go We play We study We work
You love You wish You go You play You study You work
They love They wish They go They play They study They work
Observe que na 3ª pessoa do singular há um acréscimo de “s” e “es” na conjugação dos verbos. É a regra do “s” na terceira pessoa.
Esta regra determina que:
- Os verbos que terminam em s, sh, ch, o, x , recebem es no final.
- Os verbos que terminam em y precedido de vogal recebem apenas s.
- Os que terminam em y precedido de consoante mudam o y para ies.
Vocabulary
Commands
Read: leia
Listen: ouça
Comments: Comentário Can you repeat it? Pode repetir?
Write: escreva Practice: pratique Learn by heart: Decore Can you spell it?
Pode soletrar?
Comments
Mr. (senhor), Mrs. (senhora), Miss (senhorita). Estes tratamentos em inglês são escritos com “M” maiúsculo e sempre usados com o sobrenome da pessoa. Jamais podem ser usados somente com o primeiro nome. Também não podem ser usados sozinhos.
Phrasal verbs (separable)
Ask out - invite to go somewhere
Blow up - inflates; explode
Blurt out - say something unexpectedly
Bring back - return
Bring up - mention; raise children
Burn down - burn a building to the ground
Burn up - destroy by burning
Call up - telephone
Call off - cancel
Chase down - follow someone to catch them
Cheer up - make someone happy
Clear up - correct a misunderstanding
Cross out - draw a line through
Dream up - imagine
Drown out - overwhelm with noise
Dry off - remove moisture from a surface
Egg on - encourage
Explain away - give an excuse for something
Fight off - defend successfully
Figure out - find an answer
Fill in/out - complete a form
Find out - discover
Fix up - repair or renovate
Get across - make understandable
Get down - depress
Give away - distribute at no cost
Give back - return something to the owner
Hand in - submit
Hand out - distribute
Hand over - surrender something
Keep away from - avoid
Lead on - give false hope to someone
Leave out - omit
Let down - disappoint
Look over - examine; inspect
Look up - find information a reference book
Make up - create; invent
Mark down - discount a price
Mess up - make something disorganized or dirty
Mix up - confuse
Pencil in - make a tentative appointment
Pick out - select; choose
Pick up - come to get; lift something
Point out - show; mention
Put away - store
Put back - return to a customary place
Put down - place something on a surface; insult
Put off - postpone; delay
Put on - start wearing
Put out - extinguish something burning
Rip up - tear into small pieces
Screw up - make a mistake
Slow down - make something go more slowly
Take back - return; retract a statement
Take in - give shelter; deceive; adjust in size
Take off - remove clothes; leave
Take on - accept a challenge
Take out - act as host on a date
Talk over - discuss
Tear up - rip into small pieces
Tell off - express angry response to someone
Think over - consider
Think up - create
Throw away - discard
Try on - test the way something fits
Try out - test the way something works
Turn down - refuses an offer or invitation
Turn down - decrease the sound level
Turn off - stop the operation of a machine
Turn on - start the operation of a machine
Turn up - increase the sound level
Work out - resolve
Write down - make a note of something
Phrasal verbs (non-separable)
Break down - stop working or functioning
Break up with - end a relation ship
Catch up with - become equal to; level with
Chicken out - be afraid to continue an action
Come up - happen
Come up with - invent
Fade away - gradually disappear
Fizzle out - become ineffective
Flunk out - fail in school
Get over - recover from a shock or illness
Get up - leave bed in the morning
Give in - surrender
Go on - continue
Go over - review
Go through with - continue with resolve
Give up - quit
Give up on - stop trying
Go with - date exclusively
Goof off - waste time
Goof up - make a mistake
Grow up - get bigger and older
Hang out - spend free time somewhere
Keep on - continue
Lighten up - become less serious
Look after - take care of someone
Look down on - have a poor opinion of; disdain
Look up to - admire
Make up with - reestablish a relationship
Pass out - faint
Put up with - tolerate
Run across - find or meet by chance
Run into - collide; meet unexpectedly
Run over - hit someone with a vehicle
Show off - act conspicuously
Stay up - not go to bed
Turn around - face the opposite direction
Work out - exercise
Wh questions
·
What – qual, quais, o que
What is your
occupation? What
is a resumé?
(Qual é a sua profissão?) (O que é um currículo?)
·
Which – qual, quais, o que
Usado quando se
solicita uma escolha entre dois ou mais elementos:
Which is his favorite
sport, tennis, soccer or basketball?
(Qual é o esporte
preferido dele, tênis, futebol ou basquete?)
Which is more
difficult, English or Portuguese?
(Qual é mais difícil,
inglês ou português?)
·
Who – quem
Usado como sujeito da
oração
Who are you?
(Quem é você?)
·
Whom – quem
Usado como objeto
direto ou indireto da oração. É obrigatório após uma preposição.
With whom were you
talking?
(Com quem você estava
falando?)
·
Where – onde
Where were they going
to?
(Aonde eles estavam
indo?)
·
When – quando
When was she born?
(Quando ela nasceu?)
·
Why – por que; por quê
Na resposta, usa-se because (porque)
Why do people worry?
Because they need jobs
(Por que as pessoas
se preocupam? Porque elas precisam de emprego.
·
Whose – de quem, a quem
pertence
Whose is this picture?
(De quem é esta
foto?)
Classwork
1. Complete the sentences with the appropriate Wh question:
a)
_____________
are you from?
b)
______________
is that car?
c) ______________ comes first, X or Y?
d)
______________
live with you?
e) ______________ language do people speak in Canada?
f)
______________
are you studying?
g) ______________ did Alexander Fleming discover penicilin?
h) ______________ did you live last year?
i) ______________ is the capital of Switzerland, Bern or Zurich?
j) ______________ dog barks all the time?
muito bom interessante mesmo ensina de um jeito pratico e de bom intendemento gostei mesmo depois eu quero ver um mais avançado vlw
ResponderExcluirtudo da prova
ResponderExcluir